פאזל החיים

פאזל החיים

מדען אחד ישב ועבד, אך בנו בן השבע נסה למשוך את תשומת ליבו שוב ושוב.

המדען, עצבני בגלל ההפרעה, ניסה לבקש מבנו שילך לשחק במקום אחר,

אך כשראה שזה לא הולך, חיפש משהו שיוכל להעסיק את הילד.

הוא תלש מאיזו חוברת דף עם מפת העולם,

גזר אותה לחתיכות קטנות, ונתן לילד יחד עם גליל נייר דבק.

´אתה אוהב פאזלים´ הוא אמר,

´קח את העולם המפורק ונראה אם אתה יכול לתקנו בכוחות עצמך´.

המדען חשב שייקח לילד זמן רב עד שיצליח להרכיב את המפה,

אבל לא עבר זמן רב והוא שומע את קולו של הבן קורא לו ´אבא, סיימתי, הצלחתי להרכיב הכול´.

המדען התקשה להאמין: ´זה לא ייתכן שבגיל שבע יוכל הילד להרכיב מחדש מפת עולם שמימיו לא ראה´ !

אבל הוא הניח את רשימותיו וניגש לבנו, כשהוא משוכנע שהוא הולך לראות עבודת הדבקה לא רצינית.

להפתעתו, המפה הייתה מושלמת וכל החתיכות היו במקומן.

´איך עשית את זה?´ שאל המדען את בנו ´הרי לא ידעת איך נראה העולם?´

´אבא´, ענה הילד, ´אני באמת לא ידעתי איך נראה העולם,

אבל כאשר תלשת את הדף מהחוברת, ראיתי שבצידו השני יש תמונה של אדם.

כשנתת לי לתקן את העולם, ניסיתי אבל לא הצלחתי.

אז הפכתי את כל החתיכות והתחלתי לתקן את האדם. כשהצלחתי לתקן את האדם,

הפכתי את הדף וראיתי שהצלחתי לתקן גם את העולם´…

הערות קצת סיניות וקצת ציניות

הסינים משווים את העולם אל האדם ולהיפך.

לתפיסתם, האדם הוא שיקוף של העולם (´בצלם אלוהים…´).

כיוון שכך, דסהרמוניות של העולם משפיעות על האדם והפרעות

בתוך האדם יכולות להיות אנלוגיות למה שקורה בעולם כולו.

מכאן שאם נדע לאזן את האדם נבין את הגישה לאיזון העולם.

אבל הדברים לא פשוטים. האדם, מורכב מאין כמוהו,

מיליוני תאים וקישורים פיזיים ואנרגטיים בניהם. לאזן אותו זה סיפור לא קל.

קל וחומר העולם כולו שמורכב ממספר עצום של אנשים

(שכל אחד חושב על דרך שונה לאזן את העולם).

רק מסה קריטית של אנשים שיחשבו בהרמוניה תוביל לאיזון כללי.

כך שזה סיפור נחמד ותמים שיכול לדבר לילדים (ולמבוגרים רבים).

אבל אם מהצד השני של הפאזל היתה תמונה של טנק,

האם המסקנה הייתה שכדי לתקן את העולם צריך לתקן טנקים ושאר כלי משחית?

מכאן שהמסקנה לא צריכה להיות תיקון העצמי לפני תיקון העולם אלא לתקן מה

שפשוט לפני שעוברים לתיקון הדברים המורכבים.

מצד שני, למה להיות ציני ולקלקל סיפור נחמד?…

פאזל החיים
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן